Vilkår og Betingelser
Denne siden angir våre generelle vilkår og betingelser for bedriftskunder gjeldende fra 01.01.24.
1. AVTALENS OMFANG
Disse generelle vilkårene (Generelle vilkår) gjelder for alle Tjenester, all Programvare og alle Produkter, inkludert vedlikeholds- og konsulenttjenester (som sammen eller enkeltvis omtales som Leveransene) levert av Andersen Digitalbyrå AS (Andersen Digitalbyrå) til Andersen Digitalbyrå AS sine kunder (Kunden). De Generelle vilkårene sammen med en ordrebekreftelse (Ordrebekreftelse) og leveringsvilkår som beskriver de spesifikke Leveransene (Leveringsvilkår) der det sendes ut, utgjør den samlede avtalen «Avtalen». De spesifikke Leveringsvilkårene har forrang over de Generelle vilkårene ved motstrid. De Generelle vilkårene gjelder ikke for forbrukere. Ordrebekreftelse brukes aldri ved konsulenttjenester da dette er timebasert arbeid.
Andersen Digitalbyrå og Kunden omtales hver for seg som Part, Andersen Digital eller Kunde og samlet som Partene.
Ordre plasseres av Kunden, enten ved at:
- Kunden godtar tilbudet Andersen Digitalbyrå har sendt til Kunden, eller ved
- Annen skriftlig eller muntlig kommunikasjon med Andersen Digitalbyrå.
I tilfeller for punkt 1 brukes en Ordrebekreftelse til å beskrive innholdet av ordren som er sendt inn, og i henhold til denne bekrefter Kunden sin godkjennelse av de Generelle vilkårene og eventuelle gjeldende Leveringsvilkår, som sammen bekrefter innholdet og datoen for Avtalen. I tilfeller for punkt 2 bestilles dette via SMS, telefon, e-post, Facebook eller annen kommunikasjonskanal og ingen Ordrebekreftelse sendes til Kunden.
I tilfelle av feil på Andersen Digitalbyrå sitt nettsted eller i et spesifikt tilbud fra Andersen Digitalbyrå, skal Andersen Digitalbyrå ha rett til å korrigere Ordrebekreftelsen. Andersen Digitalbyrå kan uansett årsak og på hvilket tidspunkt før Leveransene startes, avslå, korrigere eller kansellere en ordre.
Med mindre de er en del av Leveringsvilkårene, er all eventuell teknisk informasjon, slik som tegninger, brosjyrer eller annet som er angitt på Andersen Digitalbyrå sine nettsteder, kun til brukerveiledning.
Kunderepresentanten som opptrer på Kundens vegne, antas å ha en gyldig bemyndigelse fra Kunden.
2. ANDERSEN DIGITALBYRÅ SINE PORTALER – TILGANG TIL LEVERANSER FRA ANDERSEN DIGITALBYRÅ ELLER ANDRE
Kunden gis tilgang til Leveranser som leveres av Andersen Digitalbyrå, IT-produsenter og/eller Leverandørene gjennom Andersen Digitalbyrå sine portaler og servere.
AndersenISP.no gjør det mulig for Kunden å administrere sine webhotell, domener og tjenester herunder.
Alle Leveranser er underlagt de Generelle vilkårene og eventuelle spesifikke Leverandørvilkår eller vilkår fra IT-produsenter som er godtatt av Kunden.
Kunden samtykker i at relevante Leverandørvilkår eller andre spesifikke vilkår fra IT-produsenter skal gjelde for Leveranser som ikke leveres av Andersen Digitalbyrå. Andersen Digitalbyrå påtar seg ikke noe ansvar for garantier, levering, prising eller andre vilkår i henhold til Leverandørens eller IT-produsentens vilkår.
3. DEFINISJONER
I tillegg til de begrepene som allerede er definert i Avtalen, gjelder følgende definisjoner for Avtalen:
Avtale betyr disse Generelle vilkårene sammen med, gjeldende Ordrebekreftelse og/eller Leveringsvilkår der dette sendes ut. Avtalen gjelder for Kundens bruk av Leveransene slik som bestilt fra Andersen Digitalbyrå (og levert av Andersen Digitalbyrå).
Kundedata betyr alt materiale Kunden har gitt Andersen Digitalbyrå enten i henhold til Avtalen eller gjennom bruk av Leveransene, inkludert, men ikke begrenset til, personopplysninger, ordreinformasjon / finansiell informasjon, tekst, grafikk og andre materialer som har blitt opprettet, i et hvilket som helst format eller medium.
Leveranser betyr Tjenestene, Programvaren og/eller Produktene som leveres av Andersen Digitalbyrå, enten dette skjer direkte i henhold til en Avtale med Andersen Digitalbyrå, eller utføres av en Leverandør eller IT-produsent i henhold til den aktuelle Leverandørens og/eller IT-produsentens vilkår.
Leveringsdato betyr det tidspunktet når Kunden mottar Leveransene på det avtalte leveringsstedet, eller tidspunktet når Leveransene gjøres tilgjengelige for Kunden, eller annet som er avtalt mellom Partene.
Leveringsvilkår betyr det relevante dokumentet som inkluderer ytterligere leveringsvilkår og beskrivelse av Leveransene.
Dokumentasjon betyr tjenestebeskrivelsen eller et annet dokument som beskriver Leveransene.
Installasjonsdato betyr den dagen når Andersen Digitalbyrå gir Kunden beskjed om fullført installasjon av Leveransene.
IT-produsent betyr leverandøren av den relevante delen av Leveransene som er bestilt fra Andersen Digitalbyrå, basert på de Generelle vilkårene og eventuelle gjeldende vilkår fra IT-produsenten (mellom Kunden og IT-produsenten) for det relevante Produktet. Andersen Digitalbyrå er ikke å anse som part i IT-produsentens vilkår.
Vanlig arbeidstid betyr mandag til fredag (på arbeidsdager i Norge) fra kl. 08:00 til 16:00.
Ordrebekreftelse brukes til å beskrive innholdet av ordren som er sendt inn, og med denne bekrefter Kunden sin godkjennelse av de Generelle vilkårene og eventuelle gjeldende Leveringsvilkår, som sammen bekrefter innholdet og datoen for Avtalen.
Produkter betyr maskinvaren, inkludert eventuell innlemmet programvare, som er inkludert i Leveransene.
Tjenester betyr tjenester levert av Andersen Digitalbyrå og som avtalt mellom Partene, inkludert, men ikke begrenset til support-tjenester, skytjenester, rådgivning, vedlikehold og andre faglige tjenester.
Programvare betyr programvaren i objektversjon, som levert i henhold til disse Generelle vilkårene, og som beskrevet i et tilbud og/eller en Ordrebekreftelse.
Abonnement betyr en lisens- og leveringsmodell der Leveransene leveres på abonnementsbasis.
Abonnementsdato betyr datoen for Ordrebekreftelsen, når Abonnementsperioden begynner.
Abonnementsperiode betyr den perioden for bruk av Leveransene som er spesifisert i de Generelle vilkårene, i tilbudet fra Andersen Digitalbyrå og/eller Ordrebekreftelsen.
Leverandør betyr den tilbyderen som kan levere Leveransene Kunden har bestilt fra Andersen Digitalbyrå, basert på Leverandørvilkår mellom Leverandør og Kunde.
Leverandørprodukt betyr et produkt, en Programvare og/eller en tjeneste som er spesifisert i et tilbud eller en Ordrebekreftelse, og leveres av Leverandøren i henhold til Leverandørvilkårene.
Leverandørvilkår betyr leverandøravtalen for den enkelte tjenesten, som inngås av Leverandøren og Kunden i henhold til den relevante Ordrebekreftelsen. Leverandørvilkår, som er tilgjengelige i Andersen Digitalbyrå-portalen, gjelder for tilgang og bruk av Leverandørprodukt(er). Andersen Digitalbyrå er ikke part i og påtar seg intet ansvar i henhold til Leverandørvilkårene.
4. PRISER OG LEVERINGSBETINGELSER
Fakturering skjer løpende ved hel eller delvis levering, dersom ikke annet er avtalt mellom Partene. Alle fakturaer skal være tilstrekkelig spesifisert slik at Kunden kan kontrollere dem. Timepriser og antall registrerte timer skal spesifiseres. Hvis ikke annet er avtalt mellom Partene, skal alle fakturaer forfalle til betaling 7 dager fra fakturadato. Hvis ikke annet er angitt, er alle priser oppgitt i og skal betales i norske kroner.
Hvis ikke annet er spesifisert i Leveringsvilkårene og/eller Ordrebekreftelsen, er alle priser oppgitt eksklusiv merverdiavgift, men inkludert toll og alle andre indirekte skatter og avgifter.
Ved manglende betaling vil Andersen Digitalbyrå varsle Kunden, belaste Kunden et gebyr for forsinket betaling på kr. 250,- og kreve renter for forfalt betaling i henhold til den norske Forsinkelsesrenteloven.
Dersom Kunden ikke har betalt det forfalte beløpet med forsinkelsesrenter innen tretti (30) kalenderdager fra forfallsdato, kan Andersen Digitalbyrå sende et skriftlig varsel om at Avtalen vil termineres på grunn av betalingsmislighold.
Andersen Digitalbyrå kan beholde salgspant i alle Produkter inntil de er betalt fullt ut.
Utlegg, inkludert reise- og diettkostnader, vil faktureres av Andersen Digitalbyrå og skal refunderes av Kunden i henhold til statens satser for reiser som til enhver tid gjelder, hvis ikke annet er avtalt. Tillegg for reisetid mellom kl. 16 og kl. 20 på arbeidsdager er 50 % av den vanlige timeprisen. Tillegg for reisetid mellom kl. 20 og kl. 08 på arbeidsdager, på offentlige høytidsdager eller i helger, er 100 % av den vanlige timeprisen.
Hvis ikke noe annet er avtalt mellom Partene, leveres og faktureres konsulenttjenester på timebasis, og utføres innen Vanlig arbeidstid. Hvis Kunden bestiller service, støtte, drifts- eller vedlikeholdstjenester uten å ha en eksisterende avtale om responstid eller hvis disse tjenestene utføres utenfor den avtalte Serviceperioden, kan ytterligere gebyrer påløpe.
5. ENDRINGER AV GENERELLE VILKÅR, LEVERANSER OG PRISER
Enhver endring av de Generelle vilkårene varsles Kunden skriftlig minimum 30 dager før de trer i kraft.
Likevel skal Andersen Digitalbyrå ha rett til å gjøre endringer av Leveransene, inkludert å fullstendig eller delvis kansellere en Leveranse. Andersen Digitalbyrå kan også endre priser samt foreta endringer i disse Generelle vilkårene. Andersen Digitalbyrå skal varsle Kunden om endringen, og ikke senere enn 30 dager før endringen trer i kraft.
Andersen Digitalbyrå forbeholder seg retten til å justere priser på grunn av valuta og/eller indeksreguleringer, uten å gi Kunden varsel om dette. Dersom Kunden skulle ønske å endre de avtalte Tjenestene og dette fører til at leveringsforpliktelsene får et annet omfang enn tidligere angitt, har Andersen Digitalbyrå rett til å forlange en endring av betalbar godtgjørelse og/eller tidsplaner som følge av slik endring.
6. IMMATERIELLE EIERRETTIGHETER
Kunden har rett til å bruke de ulike delene av Leveransene i henhold til det som er avtalt i Leveringsvilkårene eller i henhold til vilkårene fra Leverandøren.
Dersom ikke annet er avtalt i Leveringsvilkårene eller i Ordrebekreftelsen, og dersom Andersen Digitalbyrå i forbindelse med Leveransene utvikler materiale, beholder Andersen Digitalbyrå alle immaterielle rettigheter, eierskap og interesser i dette materialet og dokumentasjonen, inkludert, all programvare, virtuelle maskiner og annen teknologi som brukes til å levere Leveransene, og alle logoer og varemerker som er reprodusert under leveringen. Dette eierskapet skal gjelde for alle kopier og deler av slikt materiale, samt for alle forbedringer, videreutviklinger og avledede deler basert på materialet.
Andersen Digitalbyrå gir Kunden en begrenset rett til å bruke slikt materiale for sine egne forretningsformål, under Avtalens løpetid, som en ikke-eksklusiv bruksrett. Kunden kan ikke overdra brukerrettighetene til slikt materiale til noen tredjepart uten skriftlig forhåndssamtykke fra Andersen Digitalbyrå.
7. KRENKELSE AV TREDJEPARTERS RETTIGHETER
Hvis en komponent av Leveransene Andersen Digitalbyrå er ansvarlig for blir, eller etter Andersen Digitalbyrås rimelige vurdering sannsynligvis vil bli, gjenstand for et krav eller en juridisk prosess i forbindelse med en krenkelse eller urettmessig tilegnelse, vil Andersen Digitalbyrå straks gjennomføre tiltak, uten ekstra kostnader for Kunden, i angitt prioriteringsrekkefølge: (i) sikre retten til å fortsette å bruke den aktuelle komponenten, eller (ii) skifte ut eller modifisere komponenten slik at den ikke utgjør en krenkelse. Hvis ingen av disse tiltakene kan gjennomføres av Andersen Digitalbyrå ved hjelp av rimelige anstrengelser, vil Andersen Digitalbyrå fjerne komponenten fra Leveransene. Under slike omstendigheter skal Kunden ha rett til å returnere den aktuelle komponenten av Leveransene og få en refusjon på den tilhørende delen av kjøpsprisen. Kunden har ikke rett til å fremme ytterligere krav mot Andersen Digitalbyrå som en følge av det ovennevnte.
8. MISLIGHOLD
Den av Partene som ikke oppfyller sine forpliktelser i henhold til Avtalen, er i mislighold av Avtalen.
En Part som ønsker å påberope seg mislighold må sende en skriftlig klage, uten unødig opphold og senest innen 60 dager fra feilen ble oppdaget, til den andre Parten. Krav i forbindelse med konsulenttjenester utført av Andersen Digitalbyrå, skal fremmes senest innen 7 dager etter at den aktuelle tjenesten er utført. Alle klager må fremsettes skriftlig, og skal inneholde en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen. Det foreligger ikke et kontraktsbrudd, og Andersen Digitalbyrå har ikke noe ansvar, hvis situasjonen skyldes omstendigheter relatert til Kunden, force majeure eller andre omstendigheter utenfor Andersen Digitalbyrå sin kontroll. Andersen Digitalbyrå har ikke noe ansvar i henhold til en Leverandørs, en IT-produsents eller andre tredjepartsleverandørers leveranser eller leveringsvilkår.
Hvis Kunden ikke har varslet om krav eller skader i henhold til denne bestemmelsen, kan Andersen Digitalbyrå avvise senere klager og krav i forbindelse med defekter eller skade som skulle ha blitt oppdaget under kontroll av emballasjen.
I tilfelle av feil, har Andersen Digitalbyrå rett til å etter eget valg utbedre feilen, levere på nytt eller til å gi en forholdsmessig reduksjon av prisen. Andersen Digitalbyrå skal påbegynne avhjelp uten unødig opphold og påta seg Andersen Digitalbyrå sine kostnader i forbindelse med en slik utbedring eller ny levering, med unntak av frakt og forsikring i tilknytning til transport av Produktene fra Kunden til adressen Andersen Digitalbyrå oppgir for ettersyn/reparasjon.
Utbedringer vil gjøres i løpet av Vanlig arbeidstid. Hvis Kunden skulle be om det, kan utbedringer også gjøres utenfor dette tidsrommet, eller utbedringen kan foregå i Kundens lokaliteter, men da etter avtale mellom Partene og i begge tilfeller i henhold til Andersen Digitalbyrå vanlige timepriser for denne type arbeid. Hvis mulig, forbeholder Andersen Digitalbyrå seg retten til å utbedre feil online.
Dersom en av partene vesentlig misligholder sine forpliktelser i henhold til Avtalen, skal punkt 13.3 gjelde. I tilfelle av terminering for vesentlig mislighold, skal Kunden betale for Leveransene som er gjennomført frem til termineringsdatoen.
9. ANSVARSBEGRENSNING
Ved mislighold, kan den berørte part kreve erstatning for dokumenterte direkte økonomiske tap i henhold til generelle prinsipper for erstatning i kontraktsforhold, med følgende begrensninger:
- Ingen Part vil være ansvarlig for indirekte tap eller følgetap, eller for tap av data. Indirekte tap inkluderer, men er ikke begrenset til, tap av fortjeneste av noe slag, tap på grunn av nedstengning, tap som følge av å ikke kunne bruke Leveransene, skade på andre gjenstander, immaterielle eiendeler eller immaterielle eierrettigheter, datatap og krav fra tredjeparter og Leverandører eller IT-produsenter.
- En Parts totale ansvar for hvert enkelt tilfelle skal ikke overstige 50 % av betalingen som er gjort for den aktuelle delen av Leveransene (ekskl. mva.) under de siste seks (6) måneder, og det samlede generelle erstatningsansvaret i henhold til Avtalen skal ikke under noen omstendigheter overstige NOK 500 000 (ekskl. mva).
- Samlet erstatning i henhold til en vedlikeholdsavtale eller et abonnement skal ikke overstige det betalte beløpet (ekskl. mva.) for 6-månedersperioden før den aktuelle hendelsen.
10. VARIGHET OG OPPSIGELSE
10.1 Gyldighetsperiode
Avtalen og Abonnementsperioden skal begynne på datoen for Ordrebekreftelsen, og med mindre de sies opp tidligere etter bestemmelsene beskrevet her eller etter annen avtale, skal de gjelde til oppsigelse.
10.2 Oppsigelse
For Leveranser fra Leverandører og IT-produsenter, kan ikke Kunden si opp på annen måte enn som angitt i Leverandørens eller IT-produsentens vilkår.
For leveringer som kun gjøres av Andersen Digitalbyrå, kan Partene si opp Avtalen med et en (1) måneders skriftlig forhåndsvarsel før slutten av inneværende Abonnementsperiode. Kunden skal uansett betale ut inneværende Abonnementsperiode.
10.3 Terminering for vesentlig mislighold
Avtalen kan sies opp som følger:
- Hvis en Part begår et vesentlig brudd på Avtalen og unnlater å korrigere bruddet innen 30 dager fra skriftlig varsel om bruddet, skal parten som har begått bruddet anses å være i vesentlig mislighold, og parten som ikke har begått brudd kan si opp Avtalen ved å sende skriftlig beskjed til parten som har begått brudd; eller
- hvis en Part blir insolvent eller tildeler rettigheter for å godtgjøre kreditorer, kan den andre Parten si opp Avtalen med umiddelbar virkning etter å ha gitt skriftlig varsel til den andre parten; eller
- hvis en Part blir oppløst eller avviklet, kan den andre Parten si opp Avtalen med umiddelbar virkning etter å ha gitt skriftlig varsel til den andre Parten.
10.4 Oppsigelse av abonnementer
Abonnementsperioden vil vare til Kunden sier opp abonnemente ved at Kunden gir et skriftlig varsel til Andersen Digitalbyrå.
10.5 Effekter av oppsigelse og terminering
Ved oppsigelse eller utløp av Avtalen, skal følgende bestemmelser gjelde:
- Alle gebyrer som har påløpt, men ikke er betalte frem til oppsigelsesdatoen, skal umiddelbart forfalle til betaling og bli betalbare til Andersen Digitalbyrå fra Kunden.
- Dersom annet ikke er avtalt, skal Kunden straks slutte å bruke Leveransene, og skal omgående returnere alle kopier av Dokumentasjonen til Andersen Digitalbyrå eller ødelegge de aktuelle kopiene av Dokumentasjonen på forespørsel fra Andersen Digitalbyrå.
- Alle rettigheter og autorisasjoner som er gitt Kunden i henhold til Avtalen, trekkes umiddelbart tilbake.
- Andersen Digitalbyrå vil bistå Kunden med migrering av Kundedata. Andersen Digitalbyrå til enhver tid gjeldende timepriser vil gjelde for slike tjenester, samt utgiftene som Andersen Digitalbyrås underleverandører pådrar seg. Uavhengig av det foregående, vil Kunden være ansvarlig for å migrere Kundedata.
- Med mindre annet er avtalt med Kunden, vil Andersen Digitalbyrå slette alle Kundedata 30 dager etter oppsigelse.
11. KONFIDENSIELL INFORMASJON
Ingen av Partene kan overføre konfidensiell informasjon til tredjeparter eller la uautoriserte personer få tilgang til slik informasjon, inkludert, men ikke begrenset til, Kundedata, informasjon angående den andre Partens systemer, tekniske fasiliteter, personalsaker, virksomhetsanalyser og -beregninger eller andre forretningshemmeligheter som ikke er offentlig kjent, som en Part får kjennskap til i forbindelse med inngåelse av og ytelse av Leveransene i henhold til Avtalen. Dette gjelder for Partenes egne ansatte og for eventuelle tredjeparters ansatte.
12. INFORMASJONSSIKKERHET
12.1 Kontrollering av informasjonssikkerhet
Hver Part skal være ansvarlig for å etablere og opprettholde et informasjonssikkerhetstiltak som inkluderer egnede tekniske og organisatoriske tiltak for å (i) sørge for at Kundedata holdes sikre og konfidensielle; (ii) beskytte mot uautorisert tilgang, endring, ødeleggelse, utlevering, tap eller bruk av Kundedata som kan forvolde betydelig skade på Kunden eller noen av dennes kunder og/eller sluttbrukere; (iii) beskytte mot forventede trusler eller farer for Kundedataenes sikkerhet eller integritet som med rimelighet kan forutsees. Partene bekrefter at Kunden beholder det overordnede ansvaret for å opprettholde informasjonssikkerhet for sine egne systemer, utstyr (inkludert, men ikke begrenset til, servere, arbeidsstasjoner, rutere, brytere), nettverk og datakommunikasjonslinjer som trengs for å bruke Produktene.
12.2 Opplæring av ansatte
Hver Part skal sørge for at deres ansatte og/eller kontraktører som er autoriserte til å behandle Kundedata eller konfidensiell informasjon, har fått tilstrekkelig opplæring og har kjennskap til den aktuelle Partens retningslinjer og prosedyrer for informasjonssikkerhet. Hver Part må avholde egnet opplæring om informasjonssikkerhet for deres personell og kontraktører, før de settes til å arbeide med Kundedata. Begge partene skal innføre rutiner for informasjonssikkerhetsopplæring for å opprettholde et tilstrekkelig nivå av bevissthet om informasjonssikkerhet.
13. PERSONOPPLYSNINGER
Andersen Digitalbyrå og Kunden kan utveksle personlig informasjon som nødvendig for å administrere og følge opp Avtalen. For slik behandling av personopplysninger er hver Part ansvarlig for sin egen behandling, og hver Part er ansvarlig for overholdelse av den norske personopplysningsloven og EUs forordning 679/2016 GDPR (personvernforordningen).
Kunden opptrer som behandlingsansvarlig for all behandling av personopplysninger som Kunden utfører ved bruk av utstyr og programvare levert av Andersen Digitalbyrå. Andersen Digitalbyrå er ikke ansvarlig for brudd på sikkerheten for personopplysninger som skyldes Kundens bruk av utstyr eller programvare.
Dersom Andersen Digitalbyrå skal behandle personopplysninger på vegne av Kunden og opptre som en databehandler, må det inngås en databehandleravtale mellom Andersen Digitalbyrå og Kunden i henhold til den norske personopplysningsloven og EUs forordning 679/2016 GDPR (personvernforordningen).
14. GENERELT
14.1 Overdragelse
Rettigheter og forpliktelser i henhold til denne Avtalen kan ikke overdras til tredjeparter uten skriftlig samtykke fra den andre parten. Samtykke kan ikke nektes uten objektive og rimelige grunner. Imidlertid kan Avtalen overdras til et annet selskap i den samme selskapsgruppen. Andersen Digitalbyrå står fritt til å bruke factoring og annen overdragelse av fordringer.
14.2 Etterlevelse av lover
Begge Partene skal etterleve, og skal sørge for at alle deres tilknyttede selskaper og representanter etterlever, gjeldende lovgivning, og skal innhente og vedlikeholde alle lisenser, sertifikater, tillatelser, samtykker og andre myndighetsgodkjennelser som er nødvendige for å oppfylle deres forpliktelser i henhold til Avtalen.
14.3 Force majeure
Hvis leveringene i henhold til Avtalen fullstendig eller delvis forhindres eller i betydelig grad heftes av omstendigheter som i henhold til norsk lov er ansett å være force majeure, innstilles Partenes forpliktelser i tilsvarende grad og så lenge som hendelsen vedvarer.
Imidlertid kan hver part si opp Avtalen med et skriftlig forhåndsvarsel på én (1) måned, hvis force majeure-hendelsen gjør det særlig krevende for Parten å stå ved Avtalen.
14.4 Merknader
Alle varsler, forespørsler, krav, forlangender og annen kommunikasjon skal gis skriftlig og skal signeres av en person som er behørig autorisert til å gi et slikt varsel.
14.5 Gjeldende lov
Denne Avtalen skal være underlagt og tolkes i samsvar med norsk lov.
14.6 Tvisteløsning
Tvister mellom Kunden og Andersen Digitalbyrå skal om mulig løses i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, kan begge partene henvende seg til domstolene for å få løst tvisten, der Agder tingrett har jurisdiksjon og er avtalt verneting.
15. GENERELL TIMEPRIS
Generell timepris er kr. 632,- eks. mva og faktureres for medgått tid. Minstesats ved fakturering er 1 time.